- Att leva och dö som en bloggare.

"När du trampat ner din sista vän
så bleknar nog din attraktion"

Det här skrev Felicia till Paradise-Cimon på hans blogg.

"

Min vän har världens bästa blogg. Han är alldeles fantastisk; rolig, full och sådär osvenskt rolig.

Dessutom är du hans stora idol och om du kommenterar vad du tycker skulle han dö av lycka. Tack Cimon!

http://jonathancassel.blogg.se/2011/april/hon-gick-till-slut-jag-laste-s..."

Jag kanske börjar gå upp mig i bloggvärlden. Vi kan bli bloggbuddys eller vad man nu kallar det. Han är trots allt yngre så han borde faktiskt se upp till mig. Vi kan lära oss av varann.


Jag började på riktigt känna lite ångest över att blogga i helgen då Ivona presenterade mig för någon som "Bloggaren" Vem fan vill vara en bloggare? Det låter otroligt korkat att vara "Bloggaren" men jag får helt enkelt acceptera det. Jag påstår inte att alla som bloggar är korkade men själva benämningen "Bloggaren" låter inte alltför smickrande. Fast vissa är fotbollsproffs, vissa är musiker, vissa är ministrar och jag, jag är "Bloggaren".


 

Det är svårt att blogga då man inte varit med om något speciellt. Som t.ex. när man har sprungit upp och låst dörren snabbt som fan efter en tjej eller när man gått på fotboll. Men man får helt enkelt göra det bästa av situationen.
Igår klipptes jag och kan faktiskt påstå att såhär positiv till mitt hår har jag inte varit på länge. Jag är typ attraktiv och slipper känna mig alltför ful.

Jag var på hemköp och handlade igår efter klippningen. Jag fattar inte varför kassörskan ger mig så hemskt tragiska blickar bara för att jag köper två folköl tillsammans med 1,5 l mjölk och ett paket falafel. Jag gillar öl och falafel. Eller jag är inte jätteförtjust i Falafel eller mjölk men jag ville mest ha folköl så då tog jag bara någonting annat också, jag kände mig tvungen att äta något och ta något nyttigt förutom ölen. Fast det kanske är mer tragiskt att köpa ett paket falafel tillsammans med två foköl?

Igår kollade jag på semifinalen i CL med Per och Viktor. Jesper var med en runda först men han hade någon hjärtklappning eller något påstod han. Jag vet inte riktigt. Efter att jag kom hem så kollade jag på en dokumentär som heter "Övergreppen inom domedagssekten". Sekten heter The lord our righteousness church och ledaren heter Michael Travesser. Det är så sjukt vidrigt. Han berättade att han låg med sin sons fru för att Gud "tvingade" honom att göra det och sonen sa att det var taskigt av gud att "tvinga" hans far att göra det. JÄVLA GUD. Sen har gud sagt till Travesser att ligga "bredvid" 7 nakna oskulder osv. osv. Fast ja, gud sa tydligen till Michael Travesser att han var Messias också. Jag förstår att man startar sekter (de får tydligen ligga mycket, med vem de vill också) av olika anledningar men att folk tror på det är bara skrämmande. Enligt Travesser så skulle allt gå under 31 oktober 2007 men det gick inte så bra, han åkte i fängelse istället. Attans också. Det är alltid lika tråkigt när man planerat något och det bara går fel.

I helgen ska jag kanske till Lund och fira Valborg och då hoppas jag verkligen att jag får extremt mycket bloggmaterial. Bloggen blir alltid bäst på söndagen. Nu ska jag gå på second handrunda med Elsie!



  • Dagens öl - Bright brew (50% färre kolhydrater) - för oss som vill bli fulla men inte feta.
  • Dagens sämsta - Sanna har sagt upp sig från PM. Ni som är från Karlskrona förstår hur hemskt detta är.
  • Dagens bok - Eating Animals. Tyvärr är det väl bara veganer/vegeterianer som läser den kan jag tänka mig men ni som äter kött borde också läsa den. Inte för att jag ber någon att bli vegeterian eller så, eller det gör jag väl ungefär faktiskt. Rösta rött och bli vegeterian.
  • Dagens låtar: The Fiery Piano - Sirens (låten) - Även om inte Gustaf var en av mina bästa vänner så hade jag ändå tyckt att det här är ruskigt bra.
Arcade Fire - Rebellion (lies) - jävlar, vad bra den är.

Morrissey - I don't mind if your forget me. Helt enkelt lysande.
  • Dagens skit: Way out wests bandbokningar - vad fan håller de på med.
  • Dagens vänner: Felicia som anstränger sig det yttersta för att jag ska bli en i blogggänget. Och förhoppningsvis Cimon <3
  • Dagens födelsedagsbarn: Den evigt unga Per Bohman.



Viktor&Födelsedagsbarnet (Per var inte så full som det ser ut)





Jag saknar känslorna.





Allt för kärleken. Bara eftersom det är Jakobs favoritbild (och tydligen många andras)





// "Bloggaren" som aldrig kommer att få någon tjej p.g.a bilderna han lägger upp i sin blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0