3:ans spårvagn genom ljuva livet

Idag vaknade jag klockan 04.30 på morgonen utan möjlighet att somna om, vilket fick mig att ligga tänka på olika saker. Dels så tänkte jag på min tendens att hypa upp tjejer som jag inte kan någonting om. Det är på vissa sätt rätt negativt eftersom jag många gånger blir besvikna när jag träffar dessa kvinnor på riktigt. Jag bygger helt enkelt upp dem till superkvinnor sen är de bara normala. Inte dåliga men bara normala. Eller jag blir inte besviken, det blir mer realistiskt och jag kan gilla mina upphypade kvinnor trots att de inte motsvarar mina störda förväntningar. När jag hypar upp tjejer så gör jag ofta konstiga saker för dem. Även att jag inte har någon speciell dragning till dem så gilla r jag att göra saker. Jag har ingen aning varför.

Ett urval av saker jag gjort för tjejer:
  • Jag blev vegeterian i högstadiet för en tjej en gång. (det funkade bättre när jag blev det för min egen skull)
  • Jag började twittra (det var väl ett lite halvhjärtat försök eftersom jag också bara hade en "follower" och det var hon)
  • Jag började följa bonde söker fru och låtsades bry mig.
  • Jag slutade röka för en tjej en gång (jag klarade lite mer än en vecka sen började jag att tjyvröka)
  • Jag la 1000 kronor tur och retur på en resa till skövde för att träffa en tjej när jag gick i gymnasiet. Det var hela mitt jävla studiebidrag på en helg.
  • Jag har försökt börja använda seriösa poseprofilbilder på facebook för ett par tjejer (fast det räckte inte så länge)
  • Jag började kolla på Paradise Hotel - fast det fortsatte jag sedan med och såg hela säsongen. Det gjorde jag trots allt för min bästa vän och jag njöt av varje sekund.
  • Jag accepterade att en kvinna som jag skulle sova hos lämnade mig så att jag fick sova på en gräsmatta i Västa Frölunda.
Det här var dagens pigga blogginlägg, jag har insett att jag inte alltid måste skriva hur långt som helst för att det ska visa vilken härlig människa jag är. Här ser ni hur snäll jag är som person. Bilderna härnere är från mitt parkhäng i solen igår med Jakob och Alexander. Sen på kvällen träffade jag Berra och körde quiz på Sejdeln. Vi börjar att bli hyfsat bra på det här nu!

Dagens:
  • Fråga: Varför envisas folk att ha sina fula jävla sotarmössor när det är 20 grader ute och fullt solsken. Först har de mössorna uppvikta över öronen när det är snöstorm och svinkallt sen har de på sig dem exakt likadant när det är dödsvarmt ute.
  • Vän: Fredde för att han gjorde min vecka och helg till något speciellt. Natan - för att han alltid ger mig ett leende på läpparna med sin sprallighet.
  • Låt: Sigur rós - Starálfur & Morrissey - Piccadilly Palare.
  • Glädjeämne: Att Marre äntligen hade tid att läsa bloggen och sa att hon älskade den. Det var stort för mig, fast jag kände på mig att hon skulle göra det.
  • Mest imponerande: Att David har lyckats minska sitt midjemått med 12 cm. Ändå om han inte lyckats vinna tävlingen så är jag väldigt stolt över hans beslutsamhet.
  • Rachael Ray: Jag vet inte varför men jag tycker det är så otroligt sexig när kvinnor har hesa röster. När Rachael lagar mat och säger pasta så ryser jag. Det här är faktiskt sant.
Jobbigt att jag redan börjat tänka på
höstens svampplockning när sommaren precis har anlänt.
// Jonathan som gör konstiga saker för kvinnor helt utan anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0