En vinnare i rökrutan, en förlorare i livet - en stark generalisering.

Jag hade många olika tankar vad detta inlägget skulle heta.
T.ex.
Karlskrona - för sista gången.
Misär i K-town.
Karlskrona - midsommar, fylla och intriger.
De hopplösa gränderna
osv.
Fast jag kunde inte bestämma mig för något om Karlskrona och istället började jag att tänka lite på högstadiets rökruta och människorna som hängde där.  På rökrutans del i högstadiets hierarki.

Om man tänker tillbaka på när man gick i högstadiet och på de som hängde i rökrutan när de var runt 14 eller 15 så blev inte de i min åldersklass några vinnare efter högstadiet iallafall. Jag kan inte komma på någon som var obligatorisk invånare i rökrutan som har gjort något som iallafall kan klassas som lite vettigt med sitt liv nu. Jag kan tänka mig att det är ett hyfsat utbrett fenomen också. Fan, jag är glad att jag först började röka sommarlovet till gymnasiet. Snus på högstadiet ger inte samma dinframtidärförstörd-feeling som man fick av rökarna.

Fast de var iallafall de generellt coolaste killarna och tjejerna under den tiden så de hade iallafall en storhetsperiod i sitt liv. Fast när man blev lite äldre (typ 15) blev det rätt lätt att genomskåda dem och då övergick deras gloria till ett lite tragiskt skimmer. Jag kommer ihåg att människor som jag till viss del umgicks med ofta ville ha med mig ut till rökrutan med dom och hänga lite. Det enda jag kommer ihåg av det när vi kom ut var att det luktade illa, såg misär ut och att det inte var något för mig. Jag tänkte faktiskt att "alla rökare är dumma i huvudet", vilket kanske är lite komiskt nu.

Jag försökte leta efter en bild på rökrutan på min gamla högstadieskola men det var inte så lätt. Jag hittade en översiktsbild där jag har gjort en väldigt vacker röd pil som pekar på rökrutan


Det fanns vissa olika sätt att visa att man var en av de coola grabbarna på skolan.

Man:
  • hängde i rökrutan
  • tog en snus och hymlade högt med hur jävla gott det är med SNUS. Man snusade mest general tror jag, man visste nog inte om så många andra sorter.
  • spelade krona och rörde inte en min trots att blodet sprutade när kronan fastnade mellan knogarna utan man bara skvätte av det i en papperskorg och gav till ett litet oberört flin.
  • morade/mulade alla som vågade sig ut under snöbollskrigsperioden.
  • skulle lyssna på fet hip-hop (inte obligatoriskt men vanligt)
  • kunde skryta om hur mycket brudar man hade legat med
  • Och självklart skulle man skolka.
Detta var ett par aktiviteter de häftiga killarna på min skola ägnade sig åt. Och jag kan inte förneka att jag hyste en viss respekt i sånt här beteende när jag gick i 7an, kanske i början av 8an innan man började bli säker i sin identitet och insåg vissa saker.
Det blev inte så mycket nutid i detta inlägget eller egentligen något om helgen i Karlskrona men det är väl skitsamma. Inget illa om någon av er som läser detta var "rök rutanfolk". Det här är kanske bara en snabb generalisering från min sida angående de som jag har erfarenhet av.

Dagens:

  • Fail: Att jag badade klockan 4-5 hemma hos joanna i fredagsnatt och sedan gå jag hem utan kalsonger. Jag fick feber och har fortfarande ont i halsen.
  • Besatthet: Att jag på något sätt nästan alltid få för mig att jag måste bada när det är efterfest.
  • Meningslösa huvudbry: Att jag fick för mig att jag skulle välja en seriös profilbild för en gångs skull och lyckas behålla den ett tag. Jag tror den jag valde kan klassas som seriös.
  • Låtar:
  1. Imperiet - Höghus, låghus, dårhus
  2. Bright eyes - Something vague
  3. UFO - Doctor, doctor.
  • Vän: - Elias. Det kan omöjligt vara någon annan än mannen som vunnit 2 vipbiljetter till Where the action is till honom och mig. Kärlek till den mannen. All kärlek. och Ella - för att jag gillar henne.
  • Pepp: Where the action is!
Och nu iallafall lite bilder från Karlskrona. Jag är en helt värdelös och en hyfsat oengagerad fotograf så de flesta suger så ni får inte se speciellt många. Jag fick bara med bilder på mindre än hälften av deltagarna också. Joanna kommer lägga upp riktigt fina midsommarbilder sen kan jag tänka mig!
Bara för att hon var så dryg så lägger jag upp denna ändå.
cool kille!
Och sen hittade jag ett par gamla bilder som jag glömt att jag tagit. Jag tror de är från någon fest vid Observatoriet vid 5 på morgonen eller något.
Världens sämsta cigg
Lycka till er alla
// Sunken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0