jag trodde aldrig att någon kunde lysa med sin frånvaro som du.

Titeln syftar väl egentligen inte på någonting/någon. Jag tog det från en av Daniels låtar bara. Så om ni hoppades få läsa någonting om någon kvinna idag så måste jag tyvärr göra er besvikna.
Förra inlägget var bara sex och det kan jag väl i allmänhet mer om, än det jag tänkte försöka skriva om idag - Kärlek. Eller jag skriver egentligen aldrig om det jag tänker på. Jag skriver samtidigt som jag tänker och det är väl därför det blir som det blir. Det enda jag insåg när jag läste mitt förra inlägg är att jag är en jävligt konstig kille ibland. Lite obehaglig nästan. Samtidigt så känner jag mig lite som Håkan Hellström. Vad jag än gör så gillar folk det tydligen. Fan vad pretto att jag jämför mig själv som bloggare med Håkan. Herregud, vilken hybris. Jag vet redan nu hur det är inlägget kommer att befästa mig som en extrem cyniker, en bitter person och kanske rentav en tragisk människa.

Det här med att älska någon verkar läskigt. Eller samtidigt är väl det fint när jag ser mina vänner som älskar varandra väldigt mycket. Fast jag tycker samtidigt att det verkar skumt och läskigt. Att vara beroende av någon lika mycket som man är beroende av sig själv, kanske mer. När det är bra så är det skitbra men när det är dåligt så dör man inombords. Ungefär så tror jag att det är. Det är väl tragiskt om jag aldrig kommer älska någon på det sättet men jag längtar väl inte direkt efter det. Jag har gått igenom så många konstiga kärleksperioder i mitt liv redan.

Något försök till ett urval och kronologisk ordning:
  • Den naiva perioden: För några år sen fick jag för mig den extremt dumma tanken att jag aldrig kommer bli kär i en annan tjej. Vem fan får för sig det när man är 16? Eller, det är nog rätt många. Då lyssnade jag på Kent och Broder Daniel hela tiden som sig bör. Jag kommer att bli så kär igen. Det sätter jag solen på.
  • Det finns ingen kärlekperioden: Jag intalade jag mig att kärlek inte finns och att sex får en att må bra, då man inte behöver blanda in några känslor. Fan, jag tänkte inte blanda in sex idag. Men det är väl lite att man saknar att ha någon och då söker man närhet på ett sätt som inte kan såra en. En rätt tragisk period mitt liv faktiskt, fast jag hade samtidigt väldigt roligt.
  • Jag älskar allaperioden: Sen kom min favoritperiod som jag fortfarande ramlar in i ibland men inte lika ofta. Jag fick för mig att jag var kär i folk hela tiden. Det jobbade t.ex. en kvinna på indiska (tror jag). Jag var där en gång, då tyckte jag att hon var jättesöt när hon hjälpte mig så jag fick för mig att jag var kär i henne så jag vågade aldrig gå tillbaka. Jag kunde få för mig att jag var kär i vänners vänner bara för att de var trevliga mot mig, jag fick för mig att jag blev kär i servitriser etc etc. Det var sjukt. Problemet var att jag inte ville träffa de tjejerna jag fick för mig att jag var kär i så jag undvek alltid dem. Jag vågar i allmänhet aldrig pratar med kvinnor jag verkligen tycker om. Det är läskigt på något sätt, jag är rädd för såna.
  • Hypeperioden: Det är här nog det andra steget av ovanstående period. Jag har ingen aning varför jag gör detta, men jag kan träffa en tjej en gång, jag kan ha träffat henne skitfull, jag kan ha mött henne ett par gånger sen kanske hon lagt till mig på facebook eller något liknande. Sen så bygger jag upp en slags gloria över henne, jag gör henne till en slags übermänniska. Jag bygger upp förväntningar som ingen har möjliget att leva upp till. Så jag behöver inte ens lära känna henne för att få för mig att jag är förälskad i henne och att hon är världens bästa tjej. Detta är enbart negativt eftersom varje gång jag träffar en tjej som jag tänker såhär om så motsvarar hon aldrig mina förväntningar.
Jag har i allmänhet en negativ syn på kärlek. Jag tror att det avspeglar sig i t.ex. filmer som jag gillar. Titanic och Control till exempel. De slutar inte direkt lyckligt. Jag gillar när folk som älskar varandra dör. Eller så kan jag inte skriva eller jo, jag gör faktiskt det. Control är inte lika mycket en kärleksfilm men hela filmen är egentligen en tragisk historia som innefattar en väldigt sorglig kärleksrelation. Nu ska jag gå och köpa öl sen fortsätta!
Tillbaka! Så för att summera detta inlägget ska jag försöka göra en kortfattad utvald positiv samt negativ lista över kärleken:


Positivt:
  • Tydligen har det en tendens att göra folk lyckliga.
  • När man gillar sin väns pojk/flickvän - som jag gör i de flesta fallen.
  • Bra kärleksfilmer - Titanic!
  • Det lindrar ångest, eller det borde göra det.
  • Man får ligga mycket. (omoget, men det är sant)
  • I vår tid så verkar målet med livet vara att träffa någon att leva sitt liv med. Så om man träffar någon att leva med så är livet tydligen fulländat.
Negativt:

  • Pressen när någon säger Jag älskar dig och man måste svara på samma sätt. Jag hatar den meningen.
  • Flick/pojkvänner man inte gillar - väldigt ovanligt för min del men det finns.
  • Man kan bara ligga med en person - om man är monogam förstås. Och det kan bli tråkigt.
  • Den är ingenting för mig. Eller när jag träffar någon som gör att jag känner det som folk verkar känna när de älskar någon - Då är det nog något för mig! Men hittills NJA! Men någon dag kommer nog även jag att älska någon utan förbehåll. Kanske, eller jo! Jag måste bli positiv. Jag ska någon gång i mitt liv också älska någon på det sättet.
  • Den har en tendens att göra folk olyckliga. - jag gillar förövrigt inte överdrivet lyckliga människor. Det är de värsta människorna som finns
  • Kärlek har en tendens att förändra folk till idioter.
  • Fy fan för att ha flickvän på festival.

Ur kärlekssynpunkt lider jag också av att jag inte gillar namn. Jag hatar fula namn. Jag trivs inte med folk med fula namn faktiskt. Sen kan även namn göras fula. Fransmän är experter på det. De förstör alla jävla namn med sitt uttal.


Dagens:

  • Sämsta: Det finns två människor som gör att jag vill spränga min facebook. Jag har blockat deras statusar men när jag inte kan hålla mig och går in på dem ändå så gråtskriker min själ.
  • Saknad: Min kära Rebecca. Jag hade förövrigt min vackraste kyss med henne. Vi hade ramlat när vi var lite halvfulla så vi låg en stjärnklar natt på en trottoar och kysstes under stjärnorna. Klyschigt men jag minns det som om det var igår. Jag fick hångla med två kusiner samtidigt en gång också. Det var på sitt sätt också lite speciellt.
  • Låtar:
- Village People  - Go west  - Pet shop boys i all ära men inget slår originalet.
- Daniel Cirera - Motherfucking, fake vegetarian ex girlfriend
- Le Tigre - Eau D,Bedroom Dancing
- Sigur Rós - Starálfur - en av de vackraste låtarna i världshistorien.
- Anti-Flag - Tearing down the borders - jag borde inte lyssna på sån här musik. Jag blir så arg och hård.
  • Dagens vänner:
- DanDan - För att han är så bra på allt och alltid den snyggaste killen från Karlskrona.
- Bubbles - På grund av hans sanslösa disciplin!
- Joanna - Trots att jag känt henne sen jag var 14 så tröttnar jag aldrig på denna tjejen och hon bjöd på blåbärspaj igår sen ville hon även bjuda mig på middag imorgon. Hon är dessutom fortfarande ruskigt snygg och jag avgudar hennes föräldrar. Där har vi en tjej som jag förstår att folk kan älska. Vi hade nästan något på gång i 8an, jag lever fortfarande på det.

  • Uppmaning: Ta av era jävla sotarmössor när det är såhär varmt ute. Ni är inte coola längre, ni ser bara jävligt dumma och osexiga ut.
  • Dagens citat: Jakob på chatten efter jag frågat vad han gjorde -
    "försöker plugga
    men läste din blogg istället
    efterbliven som vanligt"
    fast sen påpekar han att "det var underhållande".

Lite bilder från min gårdag. Den började med lunch i parken bakom KTB med Jakob, Alexander/leonard och Erik. Efter det åkte Jakob och jag för att möta Joanna. Sen fick jag äta blåbärspaj, vilken lycka! Fan, jag orkar inte skriva vad jag gjorde sen. Jo, jag pratade med Marlene! men vem bryr sig. Ni var ju ändå inte med och fick uppleva det men ni kan få se lite bilder! Alla gillar bilder.


Snyggaste tjejen i Göteborg.


Det är ovanligt att jag gillar folk första gången vi möts men Erik var ett starkt undantag.



Den enda mannen som gillar Marcus Birro och följer Club Calcio slaviskt.




Jag får inte lägga upp bider på Jakob men det skiter jag i.



Den här bilden fick jag från en kär vän på skype nu. Den var signerad "från en speciell beundrare"





Nu ska jag raka mig och göra mig färdig för att dricka lite alkohol. Jag måste verkligen köpa nya rakblad. Jag har haft samma i 3 år. Jag har kvar en gammal rakhyvel som blev nersläppt i min brevlåda för 3 år sedan. Jag blöder varenda gång som jag rakar mig. Det känns lite som att jag får välja mellan cigaretter och blod.
Nu ska jag platta håret! Ha en jättetrevlig kväll allihopa!
Med kärvänliga hälsningar
// Jonathan - precis kallad Bloggmongot.

Kommentarer
Postat av: gizmo

natedoe?

2011-06-01 @ 22:27:05
Postat av: Rebecca

Haha va fin du ar Jonathan. Fast samtidigt javligt draggig for du gjorde den fina kyssen acklig genom att namna kusinerna I princip samma mening.

2011-11-30 @ 14:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0