En söndersparkad toa och en kyrkogård i brand.

Fy tusan, vilken jävla dag. Jag hade inte tvättat på två veckor och inte städat på tre. Jag hade en resväska som var full med massa skit på golvet och massa disk. Jag började vid 12 och är nu 16.49 äntligen klar. Jag har snusat, rökt och allt vad man inte borde göra bara för att göra allt så kul som möjligt. Allt sög, men nu är jag klar. Och att jag ens sätter mig ner och bloggar efter detta helvetet är helt sjukt. Det bästa med städet var att jag hittade ett helt ciggpaket under ett par skor. Sen fick jag ett halvt av Elias igår också. Lycka! Det känns nästan som att graden av min lycka kan mätas i hur många cigaretter jag har och det är lite sunkigt. Det är inte normalt egentligen fast det är väl som folk som blir lyckliga när de får en ny turbo på sin bil eller när de får åka på ett nazistiskt sommarläger. Jag blir lycklig av cigg och de blir lyckliga av turbo och nazzekollo.

Nu fick jag ett samtal av Rydberg som kommer upp till mig en runda och köper med sig en folköl. Vilken underbar kille! Allt vill hindra mig från att blogga.

Det har hänt jävligt mycket sen senast jag bloggade. Jag har varit på två studenter, hängt lite i Karlskrona och haft en väldigt utflippad helg. På en av studenterna så träffade jag två häftiga tjejer annars skiter jag lite i att skriva om det.
I fredags så skulle vi ut lite lugnt eftersom den stora festen var på lördagen. Det var rätt lugnt hos David men sen spårade det ur totalt. På Styrbord Babord snoddes det vin, vinet klunkades och en toa blev söndersparkad så att golvet forsade över. Jag får inte säga vem som är ansvarig för detta men det var bland det bästa jag sett. Sen sprang alla ut och då på något sätt så hamnade vi på Orgia. Där sa två tjejer att jag var deras val nummer 1 att ligga med.Trots det så gick vi därifrån. Jag tror t.o.m att någon var gift eller något.

Jag, David och Jonathan hittade någon slags vagn sen gick vi från Vasa till Järntorget och plockade ner allt vi kom åt. Stolar, skyltar och flaggor. Efter det kom Elias i en taxi och plockade upp oss vid Järntorget, sen åkte vi till en kyrkogård och brände telefonkataloger och berusade oss ännu mer. Elias bjöd på potatissallad och filmjölk vilket vid denna tidpunkten blev en lyxmåltid! Jag råkade däremot hälla en stor del av potatissalladen över mig. En väldigt trevlig kväll må jag säga. Jag vill också påpeka att vi skändade inga gravar överhuvudtaget, David spydde men det var mer på gången. Jag orkar inte en låg utläggning om allt som händer hela tiden  för då känner jag mig som en såndär prettobloggare som tror att folk är intresserade av deras meningslösa liv. Jag har många gånger ett roligt liv fast också ett väldigt dryg liv ibland och jag tycker det är tragiskt med folk som läser bloggar som bara handlar om vad andra gör och inte vad de tänker.

Jag skriver lite vad jag gör men jag skriver också mycket om hur jag tänker och funkar som person. Lev ert eget jävla liv istället för att läsa om vad andra gör. Jag tänker inte berätta minsta lilla steg jag tar - om jag någonsin skriver ett sånt inlägg som enbart handlar om vad jag gör, ska göra ikväll och sånt skit. Då lägger jag ner. Då skjuter jag min blogg i småbitar. Jag vill inte bli en svenssonbloggare som är opersonlig och som inte vågar lämna ut sig. Jag tycker det är rätt coolt att vara ärlig och öppen med allt jag gör. Jag kanske lämnar ut mig lite för mycket, den jag är och vad jag tycker men på något sätt känns det bra. Jag får inte höra något negativt om sättet jag skriver på direkt ändå. Jag vill tänka att folk som känner sig dåliga, tragiska och sådär läser min blogg och inser att det finns någon som är sorgligare än dem. Om bara en människa får den här känslan så är jag nöjd.

Min lördagen kan i simpel punktform beskrivas såhär.
  • Jag tog vänligt men bestämt ett par gratis öl på villan. Att sno öl känns inte bra att säga.
  • Jag och en tjej startade en moshpit
  • Elias fick en smäll
  • Elias nitade en kille
  • Elias slängde en ölburk i huvudet på mig så jag fick en bula och blödde.
  • Sen snodde jag en fin skylt som nu hänger på min vägg för att visa var man får röka.
  • Jag började småbråka med en civilpolis om vems skylten var. Jag vann!
Jag fick förresten stora nyheter för ett par dagar sen. Ett ex till mig - jag hatar benämningen ex - hon har förlovat sig. Det känns lite läskigt. Man får direkt tanken "det där hade kunnat vara jag". "Sabina är förlovad med Jonathan Cassel". Fast jag tänker inte direkt att det hade kunnat vara jag på ett jobbigt sätt, jag är enbart glad för hennes skull eller jag bryr mig väl inte så mycket direkt. Men fan för att vara förlovad med någon, jag har t.o.m panik att bli sambo. Jag vill kunna dricka öl flera dagar i sträck. Jag vill kunna gå runt naken och dricka kaffe. Jag vill röka inomhus när jag känner för det och jag vill, ja jag vill kort sagt inte vara bunden till någon som ska påpeka saker som jag borde och inte borde göra. Fast sen har jag också ingen aning vad för sorts tjej som jag hade kunnat bli tillsammans med och verkligen inte förlovad med. Nä, det där behöver jag inte nu. Jag är för ung och vild för en flickvän. (Så jävla lamt att skriva så).


Dagens:

Krya på dig: Clarence Clemons! Jag ska maila hans familj snart och ge stöd till the Big Man. Världens coolaste saxofonist.

Band: Hospital Ships

Vän: Gugge - Vi hade äntligen vår efterlängtade skypedejt.

Gangster: Elias!

Skönaste: Killen som jag hör berätta för en som jobbar på hemköp hur han ska göra inbrott där. Han berättade verkligen i detalj "Sen tar jag min kofot och bryter upp denna sidan, sen tar jag mig in genom dörren på detta sättet..." Till och med tjuvarna i Göteborg är väldigt trevliga.

Inläggskommentar: Rydan - "Ditt förra inlägg gjorde mig fan rädd för dig. Jag blev rädd att vara din vän. Du har nog skrämt bort 60% av dina läsare efter det." - Jag blev så jävla nöjd när jag hörde det.

Beundrare: En tjej som jag inte har en susning om vem det är kom fram till mig i Karlskrona och sa "Alltså din blogg är så jävla bra, jag läser allt du skriver och du är så jävla rolig..." Hon var typ 17 kanske, nu börjar jag få groupies också!

Det här inlägget är mer egentligen ett som jag tänker ska vara mer fokuserat på bilderna jag lägger upp för de beskriver min helg hyfsat bra så här kommer dem! Nu måste jag skynda mig ut för att köpa skor, byxor, boka klipptid, träffa Julia och kolla flickor i parken.
























Må väl och ha det bra vänner. På nästa inlägg tänkte jag försöka göra lite olika listor eftersom det är det som Natan uppskattar mest. Det här inlägget fick jag skriva väldigt snabbt eftersom jag lovade att lägga ut ett idag, jag är förfärligt stressad och jag svettas.

// Er vän Jonte.

Kommentarer
Postat av: Annika Bergstrand

Skitbra!!

2011-06-16 @ 14:46:52
Postat av: Christine

Har följt din blogg nu i några veckors tid och måste säga att det är väldigt underhållande och intressant att läsa trots att jag inte känner dig. Hittade hit av en slump genom facebook, tydligen har vi två gemensamma vänner där och jag tyckte du såg bekant ut men har ännu inte lyckats placera dig, säkert träffats i alkoholdimman nån gång.

Hur som helst, håller totalt med dig om att folk som bara bloggar om vad dom gör och inget om vad dom faktiskt tänker och vad som rör sig i deras skallar är totalt ointressant. Så fortsätt så!

Själv har jag blivit försiktigare med att lämna ut mig på min egen blogg efter ett inlägg jag skrev i vintras som gav starka reaktioner men nu har jag på nytt blivit inspirerad till att återgå till min mer personligare stil igen efter att läst din blogg!

2011-06-20 @ 22:12:43
URL: http://christinejeppsson.blogg.se/
Postat av: Christine

Har följt din blogg nu i några veckors tid och måste säga att det är väldigt underhållande och intressant att läsa trots att jag inte känner dig. Hittade hit av en slump genom facebook, tydligen har vi två gemensamma vänner där och jag tyckte du såg bekant ut men har ännu inte lyckats placera dig, säkert träffats i alkoholdimman nån gång.

Hur som helst, håller totalt med dig om att folk som bara bloggar om vad dom gör och inget om vad dom faktiskt tänker och vad som rör sig i deras skallar är totalt ointressant. Så fortsätt så!

Själv har jag blivit försiktigare med att lämna ut mig på min egen blogg efter ett inlägg jag skrev i vintras som gav starka reaktioner men nu har jag på nytt blivit inspirerad till att återgå till min mer personligare stil igen efter att läst din blogg!

2011-06-20 @ 22:15:29
URL: http://christinejeppsson.blogg.se/
Postat av: Christine

Har följt din blogg nu i några veckors tid och måste säga att det är väldigt underhållande och intressant att läsa trots att jag inte känner dig. Hittade hit av en slump genom facebook, tydligen har vi två gemensamma vänner där och jag tyckte du såg bekant ut men har ännu inte lyckats placera dig, säkert träffats i alkoholdimman nån gång.

Hur som helst, håller totalt med dig om att folk som bara bloggar om vad dom gör och inget om vad dom faktiskt tänker och vad som rör sig i deras skallar är totalt ointressant. Så fortsätt så!

Själv har jag blivit försiktigare med att lämna ut mig på min egen blogg efter ett inlägg jag skrev i vintras som gav starka reaktioner men nu har jag på nytt blivit inspirerad till att återgå till min mer personligare stil igen efter att läst din blogg!

2011-06-20 @ 22:17:12
URL: http://christinejeppsson.blogg.se/
Postat av: Christine

what the f? vet inte alls varför min kommentar publicerades 3ggr...wierd..hoppas jag inte framstår som en stalker. hoppas det inte blir en trippel av den här också då.verkar som jag inte kan ta bort dom heller...

2011-06-21 @ 01:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0