En sexig kvinna på spårvagnen och tydligen ser jag ut som om jag är 30 år.

‎"When the change was made uptown
And the Big Man joined the band"



Den 18/6 dog en av de coolaste människorna som jag någonsin sett. Clarence "Big Man" Clemons. Jag är enormt tacksam att jag fick se honom live iallafall. Utan honom så hade aldrig Bruce Springsteen blivit så bra som han är. Jag har inte blivit såhär chockad, rörd eller besviken när någon jag inte känner dött sen Anders Göthberg tog livet av sig. Big man är och kommer alltid vara den bästa rocksaxofonisten som finns och den coolaste killen jag någonsin sett.

Jag gillar att blogga när jag dricker öl. Det känns lite som att man har lite press på sig innan man blir för full. Jag dricker kaffe, öl och nyponsoppa samtidigt. Det är en sjukt konstig blandning men samtidigt är den helt perfekt för att den innehåller allt som är gott att dricka. Nu har jag inte bloggat sen i torsdags vad jag kan erinra mig. Så nu har jag haft ännu en av mina extremt spännande helger.

I fredags så var jag på jazzhuset där Joel Alme spelade och Henrik Berggren och Martin Elisson var DJs.
Joel Alme var överraskande bra eftersom han sög när jag såg honom på Emmaboda. Han var även extremt hög.  Henke B är Världens sämsta DJ. Mellan varje låt så var det tyst i en minut och så var han långhårig och ölfet. Det känns lite som att all folköl hunnit ifatt honom. Och Martin Elisson har alltid varit extremt ful. Han ser ut som en förvuxen bebis. Jag blev iallafall hyfsat berusad och skulle på bröllop morgonen efter så jag fick bege mig till Pär så småningom. Jag lyckades med konststycket att gå vilse och i cirklar på gator som jag gått flera flera flera gånger. Till slut efter mycket om och men så kom jag hem till Pär väldigt sent och sov i 1,5 timme innan jag skulle till det där jävla bröllopet.  I lördags blev det än en gång Jazzhuset och ännu en natt där jag sov hos Elias. Jag måste lägga av med det snart. Jag borde lära mig att gå hem till min egna lägenhet vid 3 och sova där. Elias har dåligt inflytande på mig. Han får mig att dricka massa sprit och tappa bort mitt bankomatkort.

På vägen till Elias så sätter sig en väldigt snygg kvinna framför mig som jag börjar prata med. Det kändes som om spårvagnsfärden tog längre än vad den borde gjort och vi pratade hela tiden. Jag kommer verkligen inte ihåg vad vi pratade om, det enda jag kommer ihåg är att hon var blond och väldigt snygg. Men dum som jag är så kommer jag på när jag hoppar av att jag glömt att fråga om hennes nummer. Jag måste börja göra det istället för att sitta och ångra mig sen. I Karlskrona är det helt onödigt att fråga om folks nummer. Där känner alla varandra och alla har legat med någon som någon känner/legat med. Så mitt löfte nu är att nästa helg eller om jag går ut tidigare är att fråga efter nummer. För ett tag sen vaknade jag upp med flera nummer i min telefon utan att minnas något av det men då var det alltid de som hade skrivit in sitt nummer på min telefon och inte jag. Så nu ska jag börja våga och fråga om nummer. Så mitt löfte är att på söndag så ska jag minst ha ett nummer till en tjej jag träffat. Det ska tilläggas att det är om jag gått ut i Göteborg.

Problemet är att jag aldrig varit en sån människa som frågar efter nummer eller "raggar" på folk. Min taktik, om man får lov att kalla den det, har allt som oftast varit att dricka mig väldigt full och dansa. Jag dricker mig dansigt full sen går jag ut på dansgolvet och så är det med det sen går det som det går.
Den funkar allt som oftast otroligt bra faktiskt. Jag tror att jag blivit så bekväm med den och att den funkar att jag inte orkar bry mig om att försöka på ett annat sätt. Jag avskyr egentligen hela grejen med att ragga, det känns så himla meningslöst och krystat. Men jag ska lära mig att göra andra sätt än det jag alltid gör så nästa helg ska jag utvecklas! Jag förstår faktiskt inte varför kvinnor vill vara med mig när jag kör min vanliga grej. På något sätt får jag för mig att jag egentligen ser så tragisk ut att folk följer med mig hem för att jag ser lättfotad ut, de känner kanske att jag behöver tas hand om eller för att de har dåligt självförtroende. Eller så ser vi positivt på det!. Vissa kanske tycker att jag är väldigt snygg, rolig och intressant. En sån där som alla kvinnor vill ha. En heteroversion av min snygga vän André helt enkelt. Egentligen vill jag inte vara en dryg kille som raggar på folk. Jag föredrar att dricka och dansa mig snygg/acceptabel.


Dagens:

Aftonbladet: Utdrag ur artikeln om Ryan Dunns död -
"Bland scenerna Dunn blev känd för märks scenen i Jackass: The Movie när han för upp en leksaksbil i stjärten och går till en doktor för att klaga på magsmärtor. Ett "stunt" som inte ens våghalsen Steve-O ville utföra".- Vilken hyllning!

Positiva/Negativa: Idag gissade en 45 årig kvinna att jag var 30 år. Alltså vafan. Jag har hört att jag ser lite äldre ut men 30? Hur gammal ser jag egentligen ut när mitt skägg är som det brukar vara.

Låtar:
  • Hospital Ships - Carry on
  • Imperiet - I hennes sovrum
  • Bruce - Jungleland & The Promise Land
Ni kanske aldrig lyssnar på låtarna jag skriver här egentligen. Då är ni bara helt fel och dåliga.

Vän: Päkka efter att han skickade det här omtänksamma smset 03.06:
"Som vilken annan förälder börjar jag bli orolig.
Vart är du? krx"

Tenta: Jag klarade min sista tenta! Hurra för mig!

Bloggkommentar: Jag hade fått en väldigt fin bloggkommentar till mitt förra inlägg när jag loggade in idag

"Har följt din blogg nu i några veckors tid och måste säga att det är väldigt underhållande och intressant att läsa trots att jag inte känner dig. Hittade hit av en slump genom facebook, tydligen har vi två gemensamma vänner där och jag tyckte du såg bekant ut men har ännu inte lyckats placera dig, säkert träffats i alkoholdimman nån gång.
Hur som helst, håller totalt med dig om att folk som bara bloggar om vad dom gör och inget om vad dom faktiskt tänker och vad som rör sig i deras skallar är totalt ointressant. Så fortsätt så!
Själv har jag blivit försiktigare med att lämna ut mig på min egen blogg efter ett inlägg jag skrev i vintras som gav starka reaktioner men nu har jag på nytt blivit inspirerad till att återgå till min mer personligare stil igen efter att läst din blogg!"

Jag är en bloggförebild! Boyakasha!





Det kändes lite taskigt att fotografen inte fick vara med på några bilder


Världens bästa duo återförenades för en helg.












Jag tänkte lägga upp en fin video från bröllopet också men det funkade inte på denna skitsidan så här får ni två gamla fina bilder!








Tack&puss
// Lillkrxarn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0