En fågel på flykt.



"Västgöta liljor, de vissnar aldrig"



Jag hade velat skriva om kärlek, men det orkar jag inte. Jag vet inte ens om jag kan. Jag har lyssnat på Vid protesfabrikens stängsel om och om idag. Jag kan identifiera mig med hela texten förutom sista raden. Vilken kanske är den man helst vill kunna identifiera sig med.



Jag satt och kollade på mina bilder på facebook nu. Alltså vad hände med alla de fina? Med de bilderna som ligger uppe nu så kommer jag aldrig att få en facebookrelation igen. Skitliv. Fast efter bilden och rånstatusen så fick jag massa kommentarer av kvinnor. Det kändes bra, kvinnor gillar hårda killar som hamnar i slagsmål. Det är ett problem när man gör slut med sin flickvän och upptäcker att alla fina bilder på facebook tillhörde henne. Det är också rätt kasst när man hittar en tjej man tycker är "fräsch" och sen när man kollar hennes facebook så är hon med i en grupp som heter "Gud finns". Det är extremt osexig. Jag vet att jag kanske låter lite motsägelsefull när jag säger detta då min förra flickvän är uppvuxen i Pingstkyrkan. Fast det tog ju slut också - det var toppen. Religion är bara till för att skrämma folket till underkastelse och utnyttjande. Jag har lite svårt att förstå att folk fortfarande kan tro på religion egentligen. Folk som tror att dinousarieben är uttplacerade av forskare för att hittas eller de som tror att ett rostat bröd som liknar Heliga Maria är värt att be för. Fast idag har jag suttit och kollat på Livet ords playkanal - helt lysande. De är komplett störda i huvudet.

Ikväll släpper Gugge sin debutEP. Jag kan redan säga nu att det här kommer vara helt lysande. Helt enkelt för att Gustaf är en lysande musiker och vän. Det här kommer bli grymt bra och jag är extremt peppad. Sen när allt är släppt och sådär så kommer jag länka hemsidan så får ni alla lyssna.

Jag har haft en billig och bra helg. I fredags kom jag först in gratis på yaki-da (vilket tattigt ställe det är) sen kom jag in gratis på Jazzhuset. När jag går in på jazzhuset och gubben ska komma för att ta betalt av mig så stoppar vakten Gabriel honom och säger "Släpp bara in honom, han är ändå här varenda kväll" = stammisjonte. Sen igår så var jag först i Slottskogen hela dagen och drack folköl (jag älskar göteborg) sen gick vi till observatoriet och dansade loss på ett fett "dansgolv" uppe i skogen innan jag drog till Jazzhuset.

Där var vakten och inträdeskillen väldigt oroliga över det som hände mig och självklart så fick jag komma in gratis där också. Fan, jag älskar dom. Sen när jag går fram till baren för att dricka lite vatten så bjuder bartendern mig på en shot och säger typ "Krya på dig och ta detta. Du är ju praktiskt taget stammis" Jag har alltid velat vara stammis, det är rätt häftigt. Och att jag fick komma in gratis på alla ställen i helgen är så jäkla bra. Det gjorde jag inte ens i Karlskrona. De ärt förövrigt väldigt bra att bli bjuden på en shot när man egentligen ska ta ett glas vatten för att man är för full.


Göteborg är en farlig stad. Det fick jag uppleva i förrgår. Jag måste börja gymma så att jag kan sluta bli sänkt på första slaget. Några killar ville sälja koks till mig, de ville att jag skulle ta ut 750 kronor och följa med hem till deras boss. Haha, jag älskar att vi skulle gå hem till deras "boss", det är gansterlife. Världens typ bästa pris (750 - 2 gram) men världens sämsta lögn. Jag pratade bara med dom för att jag ville att det skulle komma lite folk runt innan jag vågade gå, men ja det funkade inte riktigt. När jag inte ville köpa deras kokain så snodde den stora 2meterskillen min mobil men modiga Jonathan springer efter. 2metersmannen vänder sig om och några sekunder senare ligger Jonathan däckad på gatan. Sen träffade jag världens bästa kille som hjälpte mig med allt och tog t.o.m min mail för att höra av sig och kolla så att allting är okej. En riktig hyvens prick!
Men det måste sett så jävla kul ut när lille jag på 60 kg springer efter skrikandes "din jävla fitta" och 2meterskillen vänder sig om, fyrar av ett slag och jag däckar direkt. Tragiskt.

Så jävla onödigt att sno min telefon. Man kan högt få kanske 150 kronor för den. Det tråkiga är att  minneskortet som låg i har  jag haft i flera år så jag hade bilder ända sen jag var 17. De har ju absolut ingen användning av den. Fast det kunde varit värre, de kunde snott min plånbok och min favoritfågelskjorta.
Jag har kommit i bråk ett antal gånger men jag har aldrig slagit ett slag typ.
Varför: Jag är så jävla klen så jag däckar alltid på första slaget.
Det är nästan imponerande dålig statistik.

Jag såg förresten världens sexigaste white trashtjej igår - hon var awesome. Hon hade lätt kunnat vara med i Cops.


Dagens:

Dagens nummer: Elias fick Mabintous nummer igår. Han tyckte att det var fett. Jag fattade ingenting.


Dagens sämsta: Nu har jag inte ens en väckarklocka.


Dagens raggningsteknik: Tillhörande Elias -.
"Lägg ena armen runt hennes hals, den andra över munnen, sätt sen fingret framför din mun och säg schh. därefter viskar du "Låt det ske.".


Dagens vän: Sofia som lånar ut en mobil till mig och Vakten Gabriel. Och självklart Fredde. Alltid ett ljus i min vardag. Och jag kom på att på minneskortet som blev snott så har jag bilder på när han försöker få in sin kuk i mitten av en cdskiva. stackarn <3 Jag hade nog ett par fler nakenbilder. Coolt.

Dagens låt: Låten Pär håller på med till nya skivan. Det kommer bli sjukt bra och jag är väldigt stolt över att vara en del i processen av den.


Dagens öga:




Dagens mest saknade - de klassiska efterfestduscharna med berra.


Ha det fint alla min vänner och kära läsare. Tack Ivona, Berra, Elias, Felicia, Björn, Krigarn, Karlskronagrabbarna, den dansande hippiebruden i slottskogen och ni andra för en underbar påsk.

// Jonathan "slagskämpen" Cassel - en fågel på flykt


Kommentarer
Postat av: Päkkkka

Mycket bra inlägg igen. Jag ska rekommendera detta till min polare Luc.

2011-04-25 @ 10:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0