Jag har allt men jag har ingenting alls.

Nu kom jag precis hem från lite öldrickande på andralång och dagens inlägg handlar om meningslösheten hos bloggar, kärlek (eller mer att jag inte kan kärlek) och lite till. Mycket nöje min vänner.

Igår fick jag detta meddelandet från Frida:
"haha din blogg
ska fan gifta mig med dig"
Sen bestämde vi att vi skulle ha sex men jag hoppar nog det. Eller kanske, eller nej. Vi får se. Hon skrev själv sen att hon suger i sängen. Men iallafall så gillar jag all skön feedback som jag får och igår fick jag 98 läsare. Det kändes bra då jag siktar på minst 50 om dagen.
Jag anser egentligen att om man ska blogga så ska man ha någonting att säga annars kan man hålla käften. Man behöver inte skriva varje dag utan som Elias sa "det handlar om kvalitet, inte kvantitet".
Och med att ha någonting att säga så menar jag inte att man ska skriva:

"Idag har jag ätit lunch med sofia, joanna & pekka, sen satte jag mig och pluggade. Sen träffade jag Elias och berra. Vi åt jäääättegod glass, rökte massa cigaretter och låg i det gröna gräset. Sen handlade jag fil och åkte hem. Ikväll ska jag äta bönor och kolla på Top model. - FRÄSCHT".

För mig är det bara ett stort vafan - helt enkelt som en verkstad för meningslöshet.. Ni som läser detta skiter väl fullständigt i en sån snabb meningslös genomgång av min dag. All respekt till er som bloggar så, det är väl tydligen så man ska blogga egentligen, men jag fattar inte det. Det är så själlöst, hjärtlöst och ytligt. Min blogg är mitt medium att föra ut det jag tycker, känner, luktar och smakar. Eller ja, något sånt. Den är inget skit iallafall, den är bra.
Däruppe ser ni min dag, ungefär som den varit. Jag kollade inte på top model, jag drack öl istället.

Här har ni ett lysande musiktips så att jag inte glömmer det. Min älskade kära vän Gustaf har gjort en skitbra EP som alla borde ha i sina Iphones, Ipods, Mp3, JensofSweden och allt vad det heter.
http://music.thefierypiano.com/album/sirens-ep


Frida gillade min blogg för att, som hon sa "du är sådär härligt ironiskt cyniskt till allting"
Jag tror att det är lite så jag är som människa också.

- Marcus Birro är en tyck-synd-om-mig-annars-flyttar-jag-till-Rom-prettobloggare,

- Kissie är en ät-jättelite-spy-sen-upp-allt-du-ätit-och-förstora-dina-bröst-så-tycker-folk-om-digbloggare

- jag är väl isåfall en ironicyniskbloggare. Och det trivs jag med.

Nu tänkte jag skriva jättesnabbt om kärlek eftersom någon sa idag att jag borde det och Berra tror att jag klarar det. Jag skriver jättesnabbt då jag inte kan något om det egentligen. Det fick mig att tänka på de två håkanraderna  "Och vem vet hur länge vi har varandra" och "Vem tror på evig kärlek?". Det enda jag kom fram till vad gäller kärlek är att jag inte tror på att den räcker eller att man har varandra för evigt. Jag tror inte att man kan älska någon hela livet. Folk kan säkert vara tillsammans från de är 20 tills de blir 100 och dör. Men då tror jag att man är för van för att inse att man kan bli lyckligare själv eller med någon annan. Kärlek är en vanesak likadant som att Svenssonlivet är en vanesak. Jag tror på att man kan bli kär, men jag tror på det som en djurisk instinkt som kommer att gå över. Inget beständigt, inget evigt och inget man lever eller dör med.

Det gick snabbt och okej, jag är en evigt hopplös cyniker. Jag är nog fel person att skriva om detta. Jag tror också att jag sänker mina aktier extremt här med att få en flickvän, iallafall om hon läser min blogg. Fan, jag är rätt tragisk.

Dagens:

  • Mail: Ett utdrag från ett mail jag fick från David:
"... Hur mår du? Jag läste precis senaste blogginlägget och du blev både lite av en hjälte och absoluta favoritbloggare i mina ögon! Vi får prata mer när jag kommer tillbaka till Götet på torsdag. Försök överleva tills dess:) Du finns i mina tankar!..."      - vackert.

  • Vän: Egentligen alla 98 läsare jag hade igår. Jag hade velat bjuda upp er alla på en fest vid Skansen Krona någon dag. Sen Sofia som lånade ut sin mobil till mig och Emilio som lämnar staden för att åka ut i världen. Jag har ingen aning när jag får se honom igen eller var han ska.
  • Låt: The Fiery Piano - Siren EP (jag kunde inte riktigt bestämma mig för en låt), Hästpojken - Katarina är ett hål och Bruce - Come on (Let's go tonight)
  • Nummer: Mitt nya tillfälliga: 0763 280496
  • Glädje: Jag har äntligen fått tillbaka min kamera så att jag kan ta massa bloggbilder!

Mina senaste bilder laddade jag upp på Facebook precis men här kommer ett par som jag håller varmt om hjärtat.

Jag, Natte och Gugge i Prag. Jag vill ha ett badkar som jag hade i Stockholm.

Världens bästa maskeradkostym av mig, Jakob & Yeti - den trehövdade riddaren från Monty Python.

New york - och nu lämnar jag det här med gamla fina bilder. Nu har jag en kamera och kan ta massa nya bilder!

Tack, imån har jag tenta sen ska jag sätta mig i Kungsparken och dricka öl. Bara dricka öl.
// Jonathan

Kommentarer
Postat av: Frida Sofia

Nej vafan haha

2011-04-26 @ 23:26:36
Postat av: Bögfredde

Du har fel Jonathan Cassel, Det finns visst evig kärlek till en partner. Man kan utan problem älska och hålla kärleken vid liv en hel livstid, Det handlar bara om att underhålla den. Och jag vet hur: Att älska någon resten av sitt liv är inget svårt, det är inget man kan hjälpa liksom, det bara kommer. men Att ligga och trycka i samma hål resten av livet. Hur kul är det ? Därför är det enkelt, Spara din partner men byt hål då å då :=) du blir glad, frugan blir glad och ungarna blir glada =)

Puss vi ses snart !

2011-04-28 @ 10:19:59
Postat av: Bloggaren

Du har så rätt Fredrik. Kungen gjorde det, varför inte jag?

2011-04-28 @ 13:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0