Inlägg #6 - I mitten av en hurricane.

Det blev ingen uppdatering igår då jag inte kände något riktigt bloggflow. Inget "bloggflow" = dålig blogg. Men om vi tar min lördag. Jag skulle på födelsedagsfest men då Elias låg i kalsonger till 10 så blev det lite lättare att förfesta hemma hos honom med Mattias. Den var väl inget speciellt egentligen förutom att jag förlorade en onlinematch på Fifa 11 med 9-0 mot xjasonx eller något sånt. Det var lite dåligt men min ursäkt är att det var första gången som jag spelade Fifa 11 och en av de första gångerna som jag spelade det på playstation.

Sen drog vi till Styrbord där vi dansade bäst på hela stället. Ja, vi var bäst! Den första låten som spelades när vi kom var Flyktsoda och det kunde inte börja med en bättre låt. Fast det roligaste var efterfesten hos Sofi. Jag har stora minnesluckor men jag kommer ihåg att vi hittade en svart sopsäck i trappuppgången med massa kläder som någon ville ge bort. Vi gjorde som alla andra oansvariga ungdomar. Tog med oss kläderna upp, började prova dom och kastade ut dem genom fönstret ut på gatan! Jag kände mig lite som en rockstjärna som slängde ut en tv. Det var förövrigt de fulaste jävla kläderna jag någonsin sett. Vi var däremot trevliga och plockade upp kläderna dagen efter. Sen kommer jag ihåg att jag hoppade runt i Sofis klänningar. Jag älskar att ha klänning, det måste vara det skönaste klädesplagget som finns. Jag tror att jag har rätt kropp för klänning också. Och avslutningsvis - det var en även en kvinna i lördags.

Jag var nära att spy sen på spårvagnen igår eftersom jag var så jävla dum och åt en hel jävla pizza. Jag klarar ett paket bönor med nöd och näppe så det här väl bara överambitiöst och korkat.

När Joanna eller Marlene är på en Håkankonsert utan mig så ringer de under Hurricane Gilbert. Det har blivit min låt och jag hade inte velat ha någon annan. Det finns vissa låtar man hör som får all annan musik i världen att verka meningslös, tom och helt onödig. Det finns inte många såna låtar men Hurricane Gilbert, Shoreline, No time for us, Thunder Road, Moon river, Meat is murder, Disorder är exempel för mig. Det finns bra låtar sen finns det dessa, låtar som får allt annat att verka meningslöst, låtar som man kommer ihåg när man hörde första gången och som aldrig riktigt försvinner.
I lördags så ringde Marlene mig under Hurricane Gilbert och direkt så förstod jag varför jag älskar den låten. Jag tänker inte sitta här och förklara varför jag gör det. Att förklara vad en låt betyder för en blir lätt patetiskt, svårt att förstå och det känns onödigt nu egentligen. Jag vet bara att det är en otroligt bra låt som alla borde gilla.

Angelique frågade om jag hade twitter igår och då kom jag på att alex fixade det till mig på en fest för något år sen eller två. Så jag kollade upp mitt namn och fy fan. Jag hette tydligen Fittmuschen. Vadfan tänkte jag på? Fittmuschen, alltså vad är det? Nu har jag iallfall bytt namn till karlek&uppror men jag tror inte att jag kommer bli någon stabil twittrare. Jag gjorde det nog mest för att Angelique skulle bli glad och det blev hon!

  • Dagens youtubekommentar: Om en tjej som sjunger falskt på en håkankonsert: "Fy fan för såna ja. :P Vi hade en sån bitch som bara skrek och skrek i fel ton. Till slut var det någon som bara knuffade bort henne och bad henne hålla käften."

  • Dagens sämsta parti: Sannfinländarna

  • Dagens Wikipediahäng: Det här är så jävla coolt. Kolla in dessa och sen googla bilder på dom. http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_varelser_i_Godzillafilmerna eller så är det bara jag som tycker att det här är fett, förmodligen är det så. Jag tycker att Spacegodzilla är skithäftig!

  • Dagens vän: David som vill dricka öl med mig ute i solen.

  • Dagens låt: Håkan - Minnen av Aprilhimlen.

Bilderna som jag lägger upp är tagna med min gamla Sony Ericsson så kvalitén lämnar förmodligen en del att önska.









Det här blev ett rätt snabbt inlägg eftersom jag är lite stressad.
En glad måndag till er alla.
// Jonathan"Fittmuschen" Cassel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0