Inlägg #5 - världens bästa band.

Dagens inlägg kommer nog inte att bli något superepiskt då jag ska på fest snart och jag har inte ens duschat eller borstat tänderna. Men ett snabbt kör vi! Man måste skriva ett inlägg varje dag för att vara en riktig bloggare. Jag har blivit såpass seriös med detta att jag t.o.m frågat en bloggkompis (fan vad fett att kunna säga så) att designa min blogg!

Igår så fick jag träffa Elias för första gången på jättelänge och fattiga som vi är så gick vi till Sneaky steve och drack gratis öl. De hade 1årsjubileum och gratis alkohol serverades i mängder. Elias verkade fullast på hela stället då han välte ut en öl över gästlistan. Då backade jag bak och ställde mig bland de andra blängande människor.
Sen svängde vi förbi andralång en runda (ovanligt) sen blev det jazzhuset. Efter en stund så kommer den absolut snyggaste killen på hela stället fram och börjar snacka med mig. Alla tjejer på jazzhuset ville ha honom men han hade bara ögon för en person - Jonathan Cassel. Jag fick hångla och han ville ha mitt nummer = Score. Man får ta vad man får och han var bannemig ingen dussinvara. Jag har för mig att jag fick kyssas lite med en kvinna lite snabbt men hon var förmodligen inte lika snygg.

Jag låg och kollade på den magiska Control idag på morgonen. Jag tror aldrig att jag har sett en film så många gånger, den är helt briljant. Och Joy Division kan vara världens bästa band, Unknown Pleasures kan vara världens bästa skiva och Disorder kan vara världens bästa låt.
Och det här kan vara den bästa texten någonsin:

I've been waiting for a guide to come and take me by the hand,
Could these sensations make me feel the pleasures of a normal man?
These sensations barely interest me for another day,
I've got the spirit, lose the feeling, take the shock away.

It's getting faster, moving faster now, it's getting out of hand,
On the tenth floor, down the back stairs, it's a no man's land,
Lights are flashing, cars are crashing, getting frequent now,
I've got the spirit, lose the feeling, let it out somehow.

What means to you, what means to me, and we will meet again,
I'm watching you, I'm watching her, I'll take no pity from your friends,
Who is right, who can tell, and who gives a damn right now,
Until the spirit new sensation takes hold, then you know,

Nu måste jag nog duscha och noppa ögonbrynen så att jag blir vacker. Problemet är att jag inte har någon lampa i badrummet nu. Jag köpte ny lampa idag men tog självklart fel = Epic fail. Så nu sitter jag med mobilen över min QXtidning när jag hänger på toan.


Dagens:
  • Fulaste profilbild: Fredrick Federley
  • Manliga vän: Den snygga mannen som jag döpt till CO på min telefon & Fredde
  • Kvinnliga vän: Nej, jag kommer inte på någon.
  • Dagens låtar: Joy Division - Disorder & Mates of State - Whiners bio.
  • Dagens Citat: Sam Riley i Control: You can't be in my gang if you don't smoke (Du får inte vara med i mitt gäng om du inte röker). Dels så gillar jag citatet för jag önskar också att jag hade ett gäng och jag hade velat kunna säga så till folk som vill hänga med mig. Problemet är att nästan inga av mina vänner röker så jag hade isåfall haft ett gäng bestående av Berra och Marre. Vi är ju inga bandidos precis.

  • Dagens kristna häng:

Fjanthäng.
Tack&kärlek
// Jonte "Jappen" Cassel




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0