Inlägg #4 - Eleganta Per Bohman & 13. Säkerhetsbataljon.

Förlåt redan innan ni läser. Jag är typ bara bloggbitter idag. Eller känner mer lite intensivt förakt mot lite olika saker. Men annars är jag superglad. Elias kommer hem till GBG idag och jag har inte sett honom sedan Island. Berra åker - Elias kommer = Timing.
Jag upptäckte innan att jag var med i en grupp på facebook som heter 13. Säkerhetsbataljon. Jag fattar verkligen inte varför. Jag hatar allt som har med försvarsmakten att göra och jag föraktar alla människor som är med i den eller en liknande grupp. Och jag föraktar alla som vill göra utlandstjänst sen när man frågar dem hur det ser ut i t.ex. Afghanistan och varför de vill åka ner dit så har de ingen aning vad som händer eller vad de slåss för. Man blir roat orolig över att så iqbefriade människor får hålla i vapen.

Igår kollade jag på en extremt spännande fotbollsmatch, känslan när man kollar på sina vänner när de spelar korpfotboll och man själv står bredvid kedjerökandes är ett starkt bevis på att man kanske borde tänka över sitt liv. Fast springa är så jävla tråkigt men det var skönt att få känna att man var en del av laget.  När jag såg mina vänner svettiga och tränade så ville jag bara hem, vara nyttig och käka majs. Jag åt majs sen åkte jag till Sofi och drack öl sen var jag på jazzhuset och drack mer öl. Så det var lite misslyckat ur hälsosynpunkt men lyckat vad gäller allt annat.

Jag vet inte varför men jag har en dag då jag känner för att störa mig på saker:
Såna här facebookgrupper gör mig typ bara uppgiven.
"Vi som skickar sms varje dag",  "Take me as i am, or watch me as i go..", "Vi som hellre står själva än att ha falska vänner!" - Men ja, jävligt roligt för er att ni hellre står själva än att ha falska vänner. Vi som inte är med i den här gruppen gillar att ha falska vänner. Alla gör det förutom ni. Korkade människor. Såna här uppenbara grejer är bara efterblivna, fast om man är med i gruppen så kanske man inte får några falska vänner? Då vet ju falska människor att - "Oj, den här människan står minsann hellre själv än att ha falska vänner, här får jag akta mig.". Hm, men jag tvekar på att det är så. Fan vad bittert av mig att ens klaga på detta.
Nej, nu ska jag bli glad. När man ska på ölrunda på andra lång så ska man vara glad.

Dagens:

Manliga vän: går till Elias Hansson som äntligen är tillbaka hos mig!
Kvinnliga vän: Sofi - hon fyllde år igår och jag lovade henne.
Hästfyllo: Martin "Hästpojken" Elisson som stod med huvudet nedborrat i klyftan på ett par silikonbröst på jazzhuset igår i ungefär 1 timme.
Sämsta: Jobbskatteavdraget
Låtar: Jónsi - Around us, Mates of state - A control group och Bruce Springsteen - Badlands (live in New York City)
Fotbollspelare: Per Bohman - att en fotbollspelare kan se så elegant ut i sina rörelser är för mig helt otroligt.

Tack&Förlåt. Jag älskar er.
// Jonathan

Min egna Dr Jekyll & Mr Hyde:

Jonathan

vs:

Sunken





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0