#7 - fotbollsromantik

Idag ska jag vara en fotbollsprettobloggare som riskerar att skjuta sig i foten då jag skriver detta. Jag och Angelique pratade om romantik för ett par dagar sen och jag funderade lite efter IFKmatchen som jag var på igår. Jag må romantisera fotbollskulturen allt för mycket i detta inlägget då det lika gärna kan handla om att fulla gubbar gillar att se 22 karlar jaga en boll, eller att det mer bara är en anledning att slippa kärringen och supa sig full.

Men jag finner en romantik i saker, nästan vad det än är, som folk lever och dör med. Saker som gör att folk glömmer sin vardag och just under dessa 90 minuter så ligger inga tankar på något annat utanför Ullevi. Gamla gubbar som har följt IFK genom framgång och motgångar. När man såg känslan innan matchen när de stämde upp i ton till Joel Almes - Snart skiner Poseidon med de blåvita halsdukarna höjda i luften. Lyckan i ögonen när IFK gör 1-0. Och tystnaden, tomheten i ögonen när Helsingborg gjorde det avgörande målet. Det låter kanske som en överdrivet pretentiös poesitanke men jag fann det väldigt vackert. Självklart hade jag velat slippa Helsingborgs mål men det fanns något vackert i det också.
Jag fick egentligen ingen bra bild igår men här har ni en iallafall, tyvärr när alla halsdukar och flaggor typ var nere.


Joel Alme - Snart skiner Poseidon innan en IFKmatch - vackert.


http://www.youtube.com/watch?v=7Z6UP4Pqw3E&feature=related

Ni som lyssnar på Joel Alme eller Hästpojken kommer utan tvekan att känna igen melodin då den är från A young summers youth (Alme) och Utan personlig instas (hästpojken).
Annars igår så gjorde jag ingenting nyttigt. Jag drack folköl i kungsparken med david sen slöt Elias och Alexander upp. Sen ringer pär och så spontanbestämmer jag mig att hänga med på fotboll. Där serverades den lysande Arenaölen - 70 cl folköl för 70 kronor. Olyckligtvis under matchen så råkar en kille "slänga" en Arenaöl på min rygg, så nu luktar min fjällrävenväska folköl.
Allsvenskan kan förövrigt vara den tråkigaste jävla fotbollen som finns. Jävla Tjong&träbensboll.


Nu är jag lite halvberusad och behöver försöka att plugga lite. Istället för att plugga så hängde jag med Elias i slottskogen hela dagen då jag varit så jävla trött. Jag somnade halv 5, vaknade vid halv 6 och kollade nyhetsmorgon, städade och tvättade. Jag var helt enkelt för trött för att orka plugga.
Och imorgon ska jag ut i solen och träffa Angelique. Allt istället för att plugga, eller det lät dumt. Det ska bli jättetrevligt.

Dagens:

  • Konstiga: Jag upptäckte idag att en tjej som jag träffade tidigare har fått ca 2 decimeter längre ansikte. Är det ens möjligt?
  • Låtar: Joel Alme - Snart skiner Poseidon, En svensk tiger - Dagboksdröm, The bedroom orchestra - the wine and me (jag vet, den är mesig) och slutligen Benji Hughes - Vibe so hot.
  • Vän: Päkka för det bara är så, Elias för att han hjälpte mig att förbränna alla ölkalorier med en promenad genom slottskogen och tydligen Gabriella Hardlund.
  • Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_raser_i_Stargate - för berras skull.
  • Glass: Cornetto Hallon/vanilj eller något sånt.
  • Bästa inmarschlåtar (ja, det kallas så): Joel Alme - Snart skiner Poseidon & Kenta - Just idag är jag stark.
// Killen som tycker att Maud Olofsson är den läskigaste jävla kärringen som finns.


Så jävla mycket humor:


Gammal rockfotovänskap:
Vackraste WTbröllopet:

Kommentarer
Postat av: Fredrik

vadå "tydligen Gabriella Hardlund"? ;P

2011-05-19 @ 21:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0